Seria MGX – II

Ciągniki Serii MGX oferują więcej, niż można oczekiwać od traktora średniej wielkości. Zapewniają one wyższy poziom praktyczności i niezawodności oraz jeszcze bardziej przestronną kabinę. Niezrównany poziom komfortu pozwoli Ci zmierzyć się nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami.

kubota-m135gx

Kilka wariantów mocu
Ciągniki  serii MGX-II wyposażone są w niezawodne 16-zaworowe, 4-cylindrowe jednostki napędowe Kubota o pojemności 3,8 ( moc 105,9 KM) oraz 6,1 litra (133,4 KM) z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego. Silniki spełniają normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Co ważne, producent w dalszym ciągu nie stosuje AdBlue co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji maszyny.
Dla maksymalnej wydajności pracy i większej oszczędności paliwa ciągniki serii MGX-II wyposażone są w skrzynię biegów Kubota Intelli-Shift 8, która daje operatorowi do dyspozycji po 24 przełożenia w każdym kierunku. Operator może dodatkowo zmieniać biegi za pomocą przycisków, co eliminuje konieczność wciskania pedału sprzęgła. Skrzynia posiada także tryb automatyczny.
Systemy zarządzania
Traktory serii MGX-II posiadają system elektronicznej kontroli pracy silnika – Work Cruise, który utrzymuje prędkość obrotową silnika na stałym poziomie, zapobiegając wahaniom obrotów i tym samym umożliwiając stabilną pracę nawet w niesprzyjających warunkach.
Zwrotność na każdym polu
Modele Kubota MGX-II powstały z myślą o łatwym prowadzeniu i doskonałej trakcji. Jak przystało na japońskiego producenta, w standardzie każdej z maszyn znajduje się unikalny system skrętu Bi-Speed Turn, który powoduje, że po przekroczeniu kąta 35 stopni koła przednie zaczynają obracać się z prędkością prawie dwa razy wyższą niż koła tylne, zmniejszając tym samym promień zawracania ciągnika.
Hydraulika na medal
Za sprawne operowanie implementami i szybką reakcję ładowacza czołowego odpowiadają pompy zębate, o wydatku 76,3 l/min w przypadku modelu M100GX-II oraz 82,5 l/min w modelu M128GX-II. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi przy tym odpowiednio 5000 i 6100kg. Co ważne, podana wydajność dotyczy tylko jednej pompy odpowiedzialnej za podnośniki i wyjścia hydrauliczne. Druga pompa odpowiada za wspomaganie układu kierowniczego, smarowanie i obsługę przekładni. Maszyny serii MGX-II wyposażono w standardzie w zawory z regulacją przepływu, dzięki którym użytkownik może w łatwy sposób kontrolować ilość oleju przechodzącego przez dodatkowe zawory hydrauliczne, a przez to uzyskać optymalną szybkość i maksymalne efekty pracy narzędzia. Cięgna ramion TUZ są od teraz regulowane z obu stron, a zastosowanie szybkosprzęgów umożliwia szybkie podłączanie i odłącznie zawieszanych z tyłu implementów.
Bogate wyposażenie i komfort w standardzie
Kabina ciągników serii MGX-II została zaprojektowana z myślą o jeszcze większym komforcie operatora. Wyświetlacze, dźwignie i elementy kontrolne zostały umieszczone na prawej konsoli lub wokół kierownicy. Dźwignia sterująca hydrauliką zewnętrzną znajduje się na panelu bocznym. Przełączniki odpowiedzialne za zmianę biegów zgrupowano w ergonomiczne zaprojektowanym podłokietniku, natomiast wyświetlacze LCD zlokalizowano na desce rozdzielczej oraz na bocznej konsoli po prawej stronie, przez co najważniejsze informacje o pracy ciągnika są zawsze w zasięgu wzroku operatora. W wyposażeniu standardowym znajduje się wydajny system ogrzewania i klimatyzacji, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną, fotel pasażera, radio CD, obciążniki przednie, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u, układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i automatycznym zaczepem transportowym. Dobrze oszklona kabina, która oparta jest jedynie na czterech narożnych słupkach, zapewnia doskonałą widoczność w każdym kierunku, a okno dachowe ułatwia obserwację ładowacza czołowego w najwyższym położeniu. Jako fabryczną opcję, w modelu M128GX-II Kubota oferuje trzystopniową amortyzację przedniego zawieszenia z trybem automatycznym.

Galeria zdjęć

Zapisz się do newslettera:
Obserwuj nas: Facebook